Wereldwijd bereik

Business in 70 extra talen

Of we een lettertype een beetje meer meertalig kunnen maken, zodat het veel meer talen spreekt? Tuurlijk. Een internationale klant in de ticketing en live entertainment industrie wilde haar activiteiten uitbreiden naar een aantal andere landen, maar liep met hun corporate font Pacific Bold letterlijk tegen grenzen op. De beoogde doelgroep gebruikt een alfabet dat het lettertype nog niet had. Daarop hebben we Cyrillisch aan de bestaande karakterset toegevoegd waardoor het lettertype nu ondersteuning biedt voor veel meer landen. Cyrillisch is het script voor het schrijven van talen als Russisch, Oekraïens, Bulgaars, Servisch en Bosnisch.


Pacific’s Cyrillic onderkast.

Pacific’s Cyrillic kapitalen.

Verschillende talen, zelfde verschijning.

Een lettertype dat meerdere talen ondersteunt is belangrijk wanneer je internationaal zaken doet, omdat het helpt de identiteit van het merk veel gemakkelijker en effectiever in het buitenland en in multiculturele samenlevingen te continueren. Omdat de niet-Latijnse letters in lijn zijn met het oorspronkelijke Latijnse alfabet, weerspiegelt het duidelijk de identiteit van de afzender in veel meer landen. Geen verwarring maar duidelijke taal.


Mix van Cyrillisch en Latijn pangrams, illustreren hoe de twee verschillende scripten goed samen smelten.

Zelf Pacific gebruiken?

Niet de Cyrillische maar de Latijnse variant is beschikbaar in een aantal gewichten.

Design and productie in opdracht van Kismanstudio.